ttttрезви размишления за пиянски истории,
малки признания за Gолеми страхове,
смешни очерци за тъжни случки
и големи повести за малки хора,


родени през скучните следобедни часове в офиса
от русата душа
на една стеснителна вечерна писателка.

сряда, 25 февруари 2009 г.

Колегите ми са пингвини


Колегите ми са пингвини. Гледам ги как са седнали около конферентната маса на Monday meeting, всичките с черните си обувки, и ги поклащат до столовете. Абсолютно еднакви са до един! Покъртително просто! Ако не поглеждам нагоре, абсурд да разбера кой кой е. Даже граничат с безполовост, ако се абстрахирам от грозните женски токчета. Те са пингвини, вече съм убедена. Наказани са да бъдат еднакви и безлични като пингвините. Живеят почти в толкова изолирана среда като пингвините. Само те и бяла безкрайност. Около тях е толкова студено, защото те самите са студени. Освен това са само бели и черни. Дрехите им са строго чернобели, със смешни чернобели триъгълници и ромбове. Държат бели листа с черни символи по тях, и ги обсъждат на чернобелия си език. Нямат други цветове. Като пингвините. Лицата им са тъжно безизразни. В главите им има само чернобели мисли за чернобели цифри и значението им за чернобелите им дни. Тези цифри са много, много важни за пингвините. Очите им са кръгли и глупаво топчести, като на пингвините. Говорят си на техния чернобял език, който за околните е неразбираем, и звучи като отчаяно свирукане. Плашещото е, че аз разбирам този чернобял език и мога да говоря на него. В него се срещат чернобели думи като :”докладна записка”, „преписка”, „милиони левове”, „милиони евро”, „актове”, „таблици и разходи”,”хиляди левове”, „фактурираме”, „преизчисляваме”, „нотариални заверки на копия”, „милиони, хиляди, евро, евро, евро”… Всъщност май си казват важни за пингвинения им свят неща. Гледат се един друг сериозни и вглъбени в обувките си.
Поглеждам надолу към моите обувки. И те са така черни. И аз ги поклащам лениво под масата. И аз ли съм пингвин???

Няма коментари:

Публикуване на коментар