ttttрезви размишления за пиянски истории,
малки признания за Gолеми страхове,
смешни очерци за тъжни случки
и големи повести за малки хора,


родени през скучните следобедни часове в офиса
от русата душа
на една стеснителна вечерна писателка.

сряда, 15 април 2009 г.

Феите подават оплакване


До Директора

Обръщам се към Вас с оплакване от условията на УниКредит Булбанк, свързани с една от най-елементарните процедури- прехвърляне на пари от една сметка в банката на друга сметка в СЪЩАТА банка.
УниКредит Булбанк претендира да бъде на едно ниво с други водещи банки в Европа. Условията и процедурите, които предлага банката обаче, изобщо не се доближават до този профил. Пример затова е процедурата по прехвърляне на определена сума от една сметка в друга в СЪЩАТА банка. Как става това в една обикновена банка в други европейски държави? Клиентът сяда пред персоналния си компютър вкъщи, влиза в безплатното си онлайн банкиране, въвежда един ТАН-номер, и след по-малко от 5 минути вече е забравил за извършената операция. За целта е достатъчно клиентът да разполага с ЕДНА сметка в банката, която му позволява както да тегли без проблеми и БЕЗ комисионни по всяко време пари от терминалите, така и от СЪЩАТА тази сметка да превежда пари по други сметки, НЕЗАВИСИМО в друга или същата банка.
В случая няма да няма да коментираме, че неоправдано скъпото онлайн банкиране не дава възможност за транзакции, а само за следене на сметката. Ще оставим настрана и факта, че условията на УниКредит не позволяват само с една сметка гъвкавост на терминалите и едновременно с това транзакции по сметка. При наличието на картова сметка елементарното прехвърляне на суми по други сметки е напълно изключено. За целта е необходимо клиентът да си открие ОЩЕ една сметка, по която да има движение. Тоест, нужни са дотук поне две карти за да може хем да се теглят пари, хем да се превеждат по сметка- абсолютно базисни операции за един съвременен на клиент на въпросната банка „лидер в България”.
Пред какво е изправен клиентът според тези условия, когато решава да прехвърли определена сума от КАРТОВАТА си сметка на друга депозитна сметка в същата банка? След 5-минутния шок от новината, че от картова сметка не може да се правят преводи, клиентът търси алтернативни начини да прехвърли сумата. След около 6 консултации с 6 различни служителя на банката се установява, че се налага сумата да бъде изтеглена на пост-терминал, и с нея съответно да бъде захранена другата сметка. Поради липса на алтернативи клиентът се съгласява. Щом е картова сметката, няма друг начин. В последствие обаче се оказва, че режимът на банката не позволява в случая да се изтеглят повече от xxxлв. на ден. Освен това, при едно теглене, лимитът е xxxлв. Следователно, клиентът е принуден да тегли два пъти, веднъж xxx и веднъж xxxлв. Пренебрегваме факта, че всяко теглене е съпроводено с такса 1 лв. Клиентът няма избор.При доброто желание да се преведат, в конкретния случай xxxлв, от една сметка на друга сметка в СЪЩАТА банка „лидер в България”, клиентът е принуден да посещава съответния клон 3 дни поред, заради въпросния наложен лимит. Пренебрегваме факта, че клиентът в случая като длъжник заради поставените от банката условия изпада в забава към кредитора си. Всъщност най-интересното се случва на третия ден, когато клиентът отива с радост за последен път да изтегли два пъти пари и да захрани съответната сметка с последния транш. При тази операция на клиента се съобщава, че СЕДМИЧНИЯТ му лимит от xxxлв. е надхвърлен и следователно в рамките на тази седмица той не може да прехвърли повече пари.
Тук коментарът не следва да продължи.
С две изречения на лаически език:
Клиентът не го интересува разликата между картова разплащателна и депозитна сметка. Клиентът не го интересуват наложените абсурдни в случая лимити.
В случая единственото, което има значение, е начинът, по който се третират платежоспособните клиенти на банката-лидер, които имат достатъчно средства по сметките си, и банката прави всичко възможно, за да възпрепятства движението по сметките. Движението на парите е това, което движи и банката напред. Банката лидер явно НЕ Е разбрала тази максима.
Както беше посочено, транзакциите в европейските банки са сред най-елементарните процедури. Седем години извършвах транзакциите си по този начин и очаквах от тази банка поне ПОДОБНО обслужване.
В този контекст се обръщам към Вас със следната молба:
Да допуснете превеждането на въпросните xxxлв., които надхвълрят горепосочения седмичен лимит.
В противен случай, според гореизложените обстоятелства ще бъда възпрепятствана да изплатя на кредитора си дължимата му сума. Ще изпадна в забава, чиято последица е изплащането на лихва за забава от моя страна. Това ще настъпи само и единствено поради условията на Вашата банка. Сумата беше налична по моята сметка навреме. В такъв случай ще се наложи да ми изплатите лихвата, настъпила в следствие забавата.

Благодаря Ви предварително за съдействието.

2 коментара: